News

Informacja
26.08.2019
Uprzejmie informujemy, że Minister Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Gminy Topólka funkcji tzw. punktu potwierdzającego Profil Zaufany.
Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw i centralnych systemów rządowych np. obywatel.gov.pl). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, z dowolnego miejsca.
Jak to zrobić?
Na początku należy założyć konto na portalu Profilu Zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w Punkcie Potwierdzającym Profil Zaufany. Należy w tej sprawie udać do Urzędu Gminy Topólka, pokój nr 11 (w ciągu 14 dni od złożenia elektronicznego wniosku), gdzie potwierdzimy swoje dane osobowe. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.
WAŻNE!
Aby móc zweryfikować dane użytkownika prosimy o okazywanie dowodu osobistego.